Kako pretraživači funkcionišu
Pretraživači funkcionišu pomoću programa “robota”, koji pretražuju Veb, čitajući stranice i dodajući ih u svoje indekse. Ovi programi se ponekad zovu pretraživači Veba ili programi “tragači”. Kada “tragači” pronađu novu stranicu, oni čitaju HTML, CSS i JavaScript, i skladište sadržaj u ogromnim bazama podataka.
Te informacije se recikliraju kada korisnik pošalje pretraživačima upit o pretraživanju. U kompanijama pretraživača se koriste kompleksni i tajni algoritmi da bi se utvrdilo koje će stranice biti prikazane u određenim upitima o pretraživanju i kojim redom, odnosno kada će biti rangirane.
Postoje stotine, a verovatno i hiljade varijabli koje se koriste u algoritmima, a svaki pretraživač je drugačiji. Međutim, neki pretraživači obuhvataju:
- pouzdane domene i kvalitet domena,
- linkove ka sajtovima pouzdanih domena i pouzdanih sajtova,
- relevantni sadržaj,
- dužinu i čitljivost sadržaja,
- angažman – koliko dugo ljudi ostaju na sajtu nakon što su kliknuli na pretragu,
- društvene pokazatelje, kao što su tvitovi na Tviteru ili postovi na Fejsbuku
Međutim, ovo nisu svi mogući parametri koji utiču na rangiranje stranica u pretraživačima.
Google je trenutno najpopularniji pretraživač. Njegovi rezultati pretrage se rangiraju na osnovu tajnog algoritma poznatog samo “Googleovim” programerima. Kompanija “Google” konstantno ažurira svoj algoritam pretrage da bi poboljšala rezultate pretraživanja za svoje korisnike.
Mi kao kompanija vodimo računa o poziciji vašeg sajta na stranama pretraživača. Više o samoj optimizaciji vašeg sajta možete saznati ovde.